Obcím je uloženo přejít na výkon spisové služby v elektronické podobě. Jaké povinnosti jsou s tímto spojené? Jak se připravit na přechod z listinné na elektronickou spisovou službu? A pokud již elektronickou spisovou službu vykonáváte, jak ji dát do souladu s loňskou i letošní novelou archivní legislativy? Jak správně vyřazovat dokumenty? Na tyto otázky vám odpovíme na našem webináři.
https://www.smscr.education/spisova-sluzba-pro-obce--stavajici-a-nove-pozadavky-archivni-legislativy-a-postup-pri-jejich-naplnovani-mgr--hana-brzobohata-15--4--2025--09-00-14-00--online/
Struktura kurzu
- Aktuální archivní legislativa (zákon č. 499/2004 Sb., o archivnictví a spisové službě a o změně některých zákonů, v platném znění, prováděcí vyhláška č. 259/2012 Sb., o podrobnostech výkonu spisové služby, v platném znění, Národní standard pro elektronické systémy spisové služby) a další právní předpisy týkající se nakládání s dokumenty (např. problematika datových schránek a elektronické komunikace, elektronického podpisu a ochrany osobních údajů).
- Správný výkon spisové služby v listinné a elektronické podobě s důrazem na nejčastější chyby, se kterými se setkávají archiváři při kontrolách.
- Vyřazování dokumentů (skartační řízení), elektronické skartační řízení jako informace o úrovni spisové služby – příprava a průběh.
- Změny ve spisové službě v souvislosti s novelami archivní legislativy 2023 a 2024 – postup při přechodu na elektronickou spisovou službu.
- Tvorba a úprava spisového řádu, spisového a skartačního plánu.
- Možné přestupky proti archivní legislativě – kontroly, pokuty.