Ne, zakoupením licenčních balíčků a samostatných licencí to bohužel nekončí, a to ani v rámci projektu Autorská práva jednoduše. Existují totiž údaje, které kolektivní správci vyžadují, a díky Autorskoprávnímu modulu jim je oznámíte snadno a rychle. Jak tedy administrace probíhá a jaké údaje je třeba si připravit? Právě o tom se dozvíte v předposledním díle našeho seriálu “O autorských právech konečně jednoduše”.
Po zakoupení licenčních balíčků a provedení platby se vám v Autorskoprávním modulu zpřístupní možnost přiřadit jednotlivé licence k akcím, které pořádáte, a zároveň editovat údaje, které jsou potřeba pro úplné nahlášení.
Údaje, které je potřeba si připravit pro každou akci, jsou opravdu jen ty nejnutnější. Kolektivní správci je vyžadují na základě zákonných předpisů. Z tohoto důvodu je potřeba si připravit následující informace:
- Místo konání akce – pokud je to možné, je důležité zadat přesnou adresu místa konání akce. V Autorskoprávním modulu jsem pro vás připravili ortofoto vaší obce, kde si klikem do interaktivní mapy můžete ulehčit zadání adresy – ta se totiž v případě, že se jedná o platnou adresu, propíše sama.
- Typ akce – zda se jedná o akci s živou, nebo s reprodukovanou hudbou.
- Pořadatel akce – jednou z výhod Autorských práv jednoduše je možnost využití licencí i pro příspěvkové organizace nebo spolky fungující na území obce. Z tohoto důvodu je potřeba v Autorskoprávním modulu vždy zadat, kdo je organizátorem: výhradně obec jím být nemusí.
- IČO obce / spolku / p.o. – IČO je nutné zadat vždy, jelikož se jedná o hlavní identifikátor, na základě kterého kolektivní správci potřebné údaje evidují. V případě, že akci pořádá obec, není třeba IČO ručně vypisovat: je již zapsaný v našem systému a kolektivním správcům se vyplní automaticky. V případě spolků a příspěvkových organizací je IČO vždy povinným údajem.
Specifická situace může nastat v momentě, pokud by hudební akci chtěl pořádat spolek, který nemá vlastní IČO (typicky bezformální sdružení). I v této situaci lze využít licenci z balíčku, avšak tím hlavním organizátorem musí být obec, která nad akcí převezme záštitu a doplní vlastní IČO.
- Interpret – v případě, že se pořádáte akci s živou hudební produkcí, je vždy potřeba zadat jméno či název interpreta / kapely či více interpretů / kapel, kteří na akci vystupují.
- Datum konání – posledním údajem je pak datum konání, které je třeba v systému zadat. Upozorňujeme, že podrobnosti o akci lze vyplnit nejpozději 10 dnů před jejím konáním.
- Autorská práva jednoduše - leták pro rok 2022
- Záznam webináře "Autorská práva jednoduše i v roce 2022"
- Podrobné informace o projektu Autorská práva jednoduše (webové stránky SMS ČR)
- Vstup do členské sekce Autorskoprávního modulu AGIS SMS ČR (objednávka a administrace licencí)
- Jak se stát členem SMS ČR (projekt Autorská práva jednoduše je určen výhradně členům SMS ČR)
Bc. Jakub Iran
vedoucí služby "Autorská práva jednoduše"
tel: +420 732 633 384
e-mail: jakub.iran@sms-sluzby.cz